Sunday 11 February 2018

Bubble Tea



Ramai yang tidak tahu, asal usul Bubble Tea @ Black Pearl adalah dicipta sekitar tahun 1980 dari negara Taiwan.  Ia sering dijadikan sajian tambahan dalam minuman teh, juice sebagai penampah selera peminum.

Kini, Bubble Tea sangat terkenal dan menjadi permintaan hangat di seluruh dunia.  malah minuman seperti ice blended akan rasa hambar jika tiada "aksesori" tambahan yang akan menaikkan selera peminum.

Kami ada menjual Bubble Tea seberat 3KG sepaket, yang jenis mentah.  Pembeli perlu masak dengan cara merebus dalam lingkungan masa 10-20minit, pastikan isi dalam biji-biji Bubble Tea terserbut semuanya hitam dan kenyal, barulah ia sudah 100% masak.

Cara Memasak Bubble Tea / Bubble Tapioka:
1. Masak air sehingga mendidih.

2. Masukkan Bubble Tea(ikut keperluan niaga), dan gaul-gaul sedikit.

3. Setelah 10-20minit, ambil salah 1 biji, belah separuh dan tengok isi belah dalam adalah sudah masak atau belum.  sekiranya terdapat nampak bintik-bintik putih seperti tepung, maksudnya Bubble Tea belum masak lagi.

4. Angkat, bilas dengan air sejuk dan tapiskan.

5. Rendamkan dalam air gula.

6. Ketahan Bubble Tea selepas masak adalah 24jam.

Untuk lihat tutorial video, klik sini: https://www.youtube.com/watch?v=258EWMbA59c

Selamat Mencuba!

Sekiranya anda ingin order Bubble Tea, boleh terus mesej kami di SINI (0139332254).

No comments:

Post a Comment

Pembekal Whipped Cream (Brand QWIP) RM15 sahaja

Selain dari menjual serbuk minuman, kami juga ada menjual Whipped Cream jenama QWIP di kedai kami. Harga sebotol RM15 sahaja, sekirany...